Online Workshop: Let’s Try Shadowing
- This event has passed.
September 28th, 2021 @ 8:00 pm - 9:30 pm EDT
Cost: FreeDetails » Click here to register »
国際交流基金トロント日本文化センター
オンライン日本語教師研修6
シャドーイングをやってみよう
本研修では、シャドーイングの効果や方法をあらためて確認し、シャドーイングの体験を通して、自分のクラスに取り入れる場合に必要な視点を考えます。「シャドーイングについて聞いたことがあるけど、実際にはクラスでやったことがない」、「なんとなくやってるけど、これでいいのかよくわからないのでもう一度みんなで確認したい」という方々のご参加をお待ちしています。
ご参加をご希望の方は本ページ下段よりお申込みください。
日時:2021年9月28日(火)
6:00pm ~ 7:30pm(山岳部夏時間) 8:00pm ~ 9:30pm(東部時間)
対象者:カナダ在住の日本語教師で、以下に同意される方(先着20名まで)
※事前課題ができる人
※ペアワーク、グループワーク中はカメラオンで参加できる人(聴講不可)
※作業があるため、PCで参加できる人。(スマホ、タブレットでの参加は不可)
*シャドーイングを取り入れたことがない、よくわからないので復習したい、という先生方のご参加を想定しています。
使用言語:日本語
研修スケジュール:
- 事前アンケート結果共有
- 活動1(グループ)導入案共有
- 市販の教材、実践例紹介
- 活動2(ペア)英語でシャドーイング体験
- 活動3(グループ)振り返り
- 全体振り返り
講師:吉川 景子(国際交流基金派遣日本語上級専門家、アルバータ州教育省日本語教育アドバイザー)
お問い合わせ先:齋藤典子 nsaito@jftor.org
JFT Online Workshop for Japanese Language Teachers 6
Let’s Try Shadowing
This workshop will review the effects and methods of shadowing, and through the experience of shadowing, teachers will have the opportunity to consider the necessary viewpoints to incorporate it into their own classes. Please join us if you feel like “I’ve heard about shadowing, but I haven’t actually done it in class.”, “I’m doing it somehow, but I’m not sure if this is okay, so I want to review it again with other teachers.”
If you are interested, please feel free to register using the form below.
Dates and Time:Tuesday, September 28th
6:00 pm – 7:30 pm (MDT) 8:00 pm – 9:30 pm (EDT)
Target participants: Japanese teachers living in Canada (maximum 20 participants) who meet the following requirements:
* able to complete pre-tasks
* able to participate with a camera on (just observing is not allowed)
* able to participate using a desktop/laptop (smartphones/tablets are not acceptable)
* This workshop is recommended for those who have never adopted shadowing and/or want to review it.
Language: Japanese
Workshop schedule: Please note that the contents are subject to change
- Sharing the results of the pre-questionnaire
- Activity 1 (group): Sharing introduction lesson plans
- Introduction of teaching materials and practical examples
- Activity 2 (pair): Shadowing experience in English
- Activity 3 (group): review
- Overall review
Instructor: Keiko Yoshikawa, Japanese-Language Education Advisor, Alberta Education (sponsored by the Japan Foundation)
For inquiries: Noriko Saito nsaito@jftor.org