JFT Pilot Asynchronous Online Workshop for Japanese Language Teachers
- This event has passed.
April 19th, 2022
Cost: FreeDetails » Click here to register »
JFT Pilot非同期オンライン日本語教師研修
SDGsを取り入れようー食品ロス
本研修では、初級レベルから国連のSDGsのような社会問題を取り入れるために、どのような工夫が必要かを中等教育の先生方と考える機会として、担当者が作成した作材を学習者として体験してもらい、教材についてフィードバックをいただいたあと、研修後にまとめたものを参加者に共有します。教材を改善したあと、資料として共有させていただきます。多くの中等教育の先生の参加が可能となるよう、完全非同期でパイロットとして実施します。
ご参加をご希望の方はhttp://jftor.org/event/workshop220419/ よりお申込みください。
研修期間:2022年4月19日(火)から約一か月
申込締切:2022年4月14日(木)
対象者:カナダ在住の中等教育機関所属の日本語教師で参加条件に同意される方(先着20名まで)
※完全非同期で、約1ヶ月研修期間中、参加者としてそれぞれの締め切りまでにタスクを完了し、最後まで続ける意志がある方(3つのPhaseがあり、1つのPhaseに複数のタスクがあります。1つのPhaseの締切までの期間は約1週間の予定です。)
※各Phaseの最後にReflectionとFeedback formへの回答にご協力いただける方
※Deck.toysというツールにアクセスしてもよい方
使用言語:日本語と英語(教材のInstructionは英語)
講師:吉川 景子(国際交流基金派遣日本語上級専門家、アルバータ州教育省日本語教育アドバイザー)
お問い合わせ先:齋藤典子 nsaito@jftor.org
JFT Pilot Asynchronous Online Workshop for Japanese Language Teachers
Adopt the SDGs – Food Waste
This training will provide an opportunity to think with secondary teachers about how to devise ways to incorporate social issues such as the UN SDGs from the elementary level. After participants experience the materials created by the instructor as learners, the instructor will receive feedback on the materials, and share a summary with the participants after the workshop. After improving the teaching materials, we will share them as resources. This workshop will be conducted as a fully asynchronous pilot to allow for the participation of many secondary teachers.
If you are interested, please register at http://jftor.org/event/workshop220419/.
Workshop Period: Approximately one month starting from Tuesday, April 19, 2022
Application Deadline: Thursday, April 14, 2022
Target participants: Japanese language teachers residing in Canada who are affiliated with secondary schools and agree to the terms and conditions of participation (maximum 20 participants):
*able to complete the tasks by the respective deadlines and continue until the end of the workshop period, which is completely asynchronous and lasts approximately one month. (There will be three Phases, each with multiple tasks; the deadline for a single Phase is expected to be approximately one week.)
*able to answer the Reflection and Feedback form at the end of each Phase.
*able to use Deck.toys.
Language: Japanese and English (Instructions for the materials are in English)
Instructor: Keiko Yoshikawa, Japanese-Language Education Advisor, Alberta Education (sponsored by the Japan Foundation)
For inquiries: Noriko Saito nsaito@jftor.org